donderdag 29 december 2011

Beter worden

Als je je ergens mee bezig houdt, dan wil je graag beter worden. Dat kan alleen door te oefenen en fouten te maken. Dit geldt ook voor tekenen en schilderen. Een goede tip die ik ooit kreeg was om meesterwerken na te schilderen om te ervaren wat een echt goede schilder heeft ervaren. Je treedt als het ware in de penseelstreken van zo iemand. Heel leerzaam en ook nog eens leuk om te doen.

Ik heb zoiets al eerder gedaan, maar dat was met pastelkrijt. Nu wil ik eens met verf gaan werken. Ik ben nog op zoek naar een passend schilderij. Eerst ga ik dan een schets maken om te oefenen met het perspectief en de verhoudingen. Daarna kan ik beginnen met het in potlood opzetten van het schilderij op doek/canvas, dan kleuren bestuderen en dan pas gaan schilderen.

Het is een uitdaging en ik ga hem aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten