maandag 19 december 2011

Dit ben ik en dit kan ik

Als je geld wil gaan verdienen met je hobby, dan moeten mensen er wel voor willen betalen, want anders komt er niks van terecht. Je moet op een of andere manier laten weten dat je er bent en laten zien wat je kan en wat geld waard is. Internet is de simpelste manier om te beginnen, maar er zijn wel erg veel sites. In december 2010 (een jaar geleden dus) waren het er 255 miljoen. Hoe val je daar tussen nu op? Ik heb het antwoord er niet op, maar misschien moet je gewoon bijzonder zijn? Het punt is dat ik niet wil liegen of overdrijven of extreem zijn, want zo ben ik niet en zo wil ik me ook niet profileren, maar je moet wel weer opvallen als één van de meer dan 225 miljoen.

Natuurlijk kun je zorgen dat zoekmachines je beter vinden en dat is best handig, maar dan nog val je niet op, want veel sites zijn goed te vinden via die weg. Hoe spring je er dan toch uit? Leuke plaatjes, heldere site, veel informatie of juist weinig en nog meer of juist minder.

Ik heb dus eigenlijk nog niet echt een idee. Maakt verder ook niet uit. Wat ik al wel heb is een DA-portfolio. Niet geweldig, maar zo kan ik voor mezelf wel een idee krijgen wat ik voor een site zou willen hebben en wat ik wil laten ziet. Het is een begin en je moet ergens beginnen en dat is wat ik doe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten